۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۱۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان:

۳۹۰هزار نفر در استان سمنان سهام عدالت دارند

۳۹۰هزار نفر در استان سمنان سهام عدالت دارند

سمنان- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی سمنان با بیان اینکه ۳۹۲ هزار نفر از مردم استان سهام عدالت دارند، گفت: ۱۷۲ هزار نفرعرضه روش مستقیم سهام خود را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر خلیلی خواه شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی روند تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه ۳۹۲ هزار نفر از هم استانی‌ها، دارای سهام عدالت هستند، ابراز کرد: برای آن دسته از افرادی که ثبت نام نهایی انجام شده بخشی از سهام ۳۶ شرکت بورسی به عنوان سهام عدالت به آنان تعلق یافته است.

وی با بیان اینکه این سهام در قالب شرک‌های تعاونی سهام عدالت ارائه شده است، تاکید کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، از سال ۹۵ توجه بر بحث تعیین تکلیف سهام عدالت بود و با توجه به شرایط پایان سال ۹۸ که روند نسبی اعتماد مردم به بورس ایجاد شد، رویه تعیین تکلیف جز دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل اقتصاد دارایی استان سمنان با بیان اینکه بر طبق بخشنامه صادر شده در مرداد ماه ۹۹، مقرر شد تا دستگاه‌های اجرایی مطابق شورای عالی بورس این اقدام را به انجام برسانند، ابراز کرد: از سال ۹۸ جلسات در این حوزه آغاز شد و رویه تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان شکل گرفت.

خلیلی خواه با بیان اینکه ۳۹۲ هزار نفر سهام دار عدالت در استان، تعداد ۱۷۲ هزار نفر روش مستقیم را انتخاب کردند و مابقی روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، بیان داشت: در تاریخ ۱۰ شهریور، افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان در کدال ثبت شد.

وی افزود: در جلسات مقرر شد ظرف یک ماه آینده صورت مالی ارائه شود که در همین راستا تا پایان سال ۹۷ صورت مالی تهیه شده و مابقی باید به تأیید حسابرس برسد تا اقدامات بعدی در دستور کار قرار گیرد همچنین ۲۲۰ هزار نفری که روش غیرمستقیم را برگزیدند، تقریباً حدود ۲,۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه برای این افراد ثبت شده و امروز این سرمایه ارزشی بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دارد.

مدیرکل اقتصاد دارایی استان سمنان گفت: تا کنون حدود ۳۲ هزار نفر که ۱۴.۷ درصد از افراد انتخاب کننده روش غیر مستقیم هستند، در سجام ثبت نام و نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کردند که برای رسیدن به نقطه مطلوب و تسریع در روند دریافت کد بورسی برای این افراد نیاز به اطلاع رسانی گسترده‌تر و وسیع‌تر است.

کد خبر 5048717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha